Folyik a műszaki mentés az újfehértói vasúti balesetnél

Folyamatosan dolgoznak a vasúttársaság szakemberei az Újfehértó közelében kedden történt vonatbaleset helyszínén. Szerda estére a kisiklott személyvonat kocsijait egy 150 tonna teherbírású vasúti daruval visszaemelték a sínekre. A vágányoktól 16 méterre a földbe fúródott 80 tonnás villanymozdony mentése a csütörtök délutáni órákban zajlik: a jármű felépítményét elválasztották a forgóvázaitól. A sérült kerekeket egy vasúti teherkocsira téve fogják elszállítani, a járműszekrényt pedig a sínekre odakészített forgóvázakra emelik rá, hogy a helyszínről vasúton tudják elvontatni a mozdonyt. A balesetben érintett valamennyi járművet Újfehértó állomásról néhány nap múlva fogják műszaki kísérettel a nyíregyházi járműkarbantartási bázisra szállítani.



Csütörtökön már az egyik vágány helyreállításán dolgoznak, a sérült részen kicserélték a betonaljakat és a síneket, majd vasúti nagygépekkel még egy 50 méteres szakaszon vágányszabályozást végeznek. A balesetben kidöntött helyett egy új felsővezeték-tartó oszlopot állítottak fel, a vasúti átjárót is járhatóvá tették, de az egyelőre továbbra is lezárva marad. A daruval végzett mentési munkálatok miatt elhúzott felsővezetéket visszaépítik a sínpár fölé. Ezen a vágányon várhatóan pénteken indulhat meg a forgalom 60 km/órás sebességkorlátozás mellett.

A másik vágányon, amelyiken a szerelvény kisiklott, a helyreállítási munkálatok befejezése a jövő hét végére várható. A pálya itt nagyobb mértékben rongálódott, a felsővezeték leszakadt, melyet 3 kilométeres szakaszon cserélni kell.

A záhonyi vonalon várhatóan péntek hajnaltól újraindulhat a forgalom Hajdúhadház és Újfehértó között, egyelőre csak az egyik vágányon. A bevezetésre kerülő sebességkorlátozás és az egy vágányon, váltakozó irányú közlekedés miatt a menetidő 15-30 perccel megnőhet.

Fotók: MÁV és Facebook

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük