Újabb fejlemény: önkéntesekre borult a csille, műszaki hiba lehetett az ok

Mint korábban beszámoltunk róla, a tegnapi nap folyamán a Gödöllői Arborétum területén a Erdei Vasútért Egyesület által épített és üzemeltetett kisvasúton történt egy igazán durva baleset. Két személyre ráborult egy kisvasúti csille.

Egy olvasó levél érkezett szerkesztőségünk elektronikus postaládájába, melyet változtatás nélkül közlünk:

Olvasónk által küldött fotó
Balesetet látott?
Küldje el nekünk, hogy mások is tudomást szerezhessenek róla!
A felvételeket az info@baleset-info.hu e-mail üzenetben várjuk.
Továbbá szeretnénk a fénykép(ek) mellé néhány mondatot kérni arról is, hol és mikor készült a felvétel, valamint hogy mit ábrázol.

A balesetet okozó kocsi (85. pályaszámú) egy a MaSzOlaj (Magyar–Szovjet Olajipari Rt.) által gyártott billenő csille. Korábban a Felsőpetényi bánya (Agyag-Ásvány Kft.) mára megszűnt kisvasútján szolgált. Ez a kocsitípus az országban több kisvasúton biztonságosan üzemel, sőt, több magánember, gyűjtő tulajdonában is van ilyen. A kocsi önsúlya 1400 kilogramm, melyből a teknő nagyjából 4-500 kilót tesz ki. A teknő egy félkör alakú fém lemezen gördül a ürítés pontig, ahol a két oldalán egy-egy biztonsági csapszeg fogja meg, hogy ne tudjon tovább borulni. Sajnos, ezek a szegek a 85. kocsin hiányoznak, sőt a képek alapján, az egyik “lyuk” ahová az egyik szeg illene is hiányzik. Ezt a kocsit így vonatba sorozni, sőt, nem elzárt helyen tárolni is felelőtlenség, hisz így a teknője nagyobb erőkifejtés nélkül is megborítható.
Ismereteim szerint a vasút sajnos csupán mutatványos berendezésként van vizsgáztatva nem vasútvonalként, így a járműveket nem kell ugyan azon szigorú szabályozási rendszer alapján évente vizsgáztatni mint egy átlagos kisvasút esetében.

Olvasónk által küldött fotó

A média által publikált cikkek szerint a baleset egy “közönség elől lezárt, táblákkal jelzett, üzemi területen történt”, azonban a helyszínre kivonuló szervek fotóin is látszik, hogy ez a valóság elferdítése, a baleset Csemete-rét megállóhelyen történt, amely egy szabadon látogatható megállója a vasútnak. Azt sem láttam sehol említve, hogy a két sérült, nem véletlenül odatévedt gyermekek voltak, hanem az üzemeltető egyesület önkéntesei: Sőt egy ismerősöm aki szintén gyakran jár önkénteskedni a vasútra arról számolt be, hogy az ott lévőktől azt az információt kapta, hogy a csillét feltöltötték vízzel, majd megindultak vele (ismét csak: akármilyen biztosítószegek nélkül!!), melynek hatására a kocsi kiborult, rá a két sérültre.

Olvasónk által küldött fotó

 A vasút üzemeltetői sajnos kisvasúti körökben jól ismertek, eléggé kellemetlen alakok. Ismereteim szerint jelenleg is fut ellenük egy feljelentés abban az ügyben hogy néhány vasúti kocsit eltulajdonítottak Istvántelekről.

Olvasónk által küldött fotó
Itt látható a biztosító csapszeg, ami a baleset során hiányzott
PMKI Gödöllő HTP
PMKI Gödöllő HTP
PMKI Gödöllő HTP
PMKI Gödöllő HTP

Update: Keresztcsont, medencecsont, és 5-ös csigolya farokcsont törés

Bejegyzésünk megjelenését követően egy nevét elhallgató olvasónk elmondta, hogy az önkéntesek közül egy személynek Keresztcsont, medencecsont, és 5-ös csigolya farokcsont törést szenvedett.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

error: Hozzáférés megtagadva !!